Geplaatst op

ARTIS-Groote Museum

Communicatiestrategie
Interim-communicatie
Marketing-PR
Mediamanagement
Crisiscommunicatie

Vraag

ARTIS opent een nieuw museum: het Groote Museum. Na 75 jaar gesloten te zijn geweest voor publiek, gaat het rijksmonument (uit 1855) aan het Artisplein opnieuw open met een compleet nieuw concept. In het Groote Museum ervaren bezoekers naast de verschillen en overeenkomsten, bovenal de verbondenheid tussen alles wat leeft: mens, dier, plant en microbe.

Aan Van Luyken de vraag om een communicatiestrategie te ontwikkelen met als primaire doel awareness te creëren voor het nieuwe museum. Daarnaast zorgt Van Luyken voor tijdelijke versterking van de organisatie bij dit uitzonderlijke communicatietraject.

Antwoord

Van Luyken ontwikkelt in samenspraak met ARTIS een crossmediale communicatiestrategie. Onderdeel daarvan is proactieve media benadering, afgestemd op de diverse doelgroepen van het Groote Museum. We willen de doelgroepen bereiken dáár waar zij zich bevinden om hen het verhaal van het Groote Museum te vertellen.

Er wordt een feestelijke openingsweek georganiseerd, met als kers op de taart de officiële opening van het museum door Koningin Máxima.

Resultaat

De opening van het Groote Museum resulteert in talloze publicaties en interviews op televisie, in kranten, online en op de radio. In Amsterdam én de rest van Nederland. Ook internationale media besteden aandacht aan de opening. Door de gezamenlijke en geïntegreerde strategie van marketing en communicatie is het museum op de kaart gezet.

Foto © ARTIS, Martijn Beekman

Categorieën Voor wie werken we nog meer?