Geschiedenis

Al meer dan 45 jaar helpen we onze klanten met strategisch communicatieadvies, crisiscommunicatie en reputatie- en issuemanagement.
Heideheuvel 2 werklocatie Van Luyken title=

Onze geschiedenis

Onze geschiedenis is onlosmakelijk verbonden met onze naamgever: journalist Wim van Luyken. Zijn visie op het vak van communicatieadvies zie je nog steeds terug in onze manier van werken. Wim observeerde scherp, relativeerde, vroeg door en plaatste vraagstukken in een brede context. Hij was open en nieuwsgierig naar wat er speelde in de wereld.

Het begon in 1978

Wim had een duidelijke visie op ons vak. In mei 1978 begon hij daarom, 32 jaar jong, zijn eigen bureau. Hij gaf het een vliegende start door in korte tijd grote merken aan zich te binden. Al snel prijkte onze naam bovenaan de lijst van topbureaus in public relations en public affairs. In de jaren die volgden nam Van Luyken andere partijen over en ontwikkelde het onder andere de detacheringsdienst die wij nu ook nog aanbieden.

Strategisch communicatieadvies

In onze lange geschiedenis ervoeren we meerdere malen de enige constante in ons vak: verandering. Er kwamen meer opleidingen, meer expertises en online communicatie veranderde het speelveld ingrijpend. Wij namen al vroeg een voorschot op alle veranderingen en richtten ons op strategisch communicatieadvies.

Waar andere bureaus verdwenen of opgeslokt werden door internationale netwerken, bleef Van Luyken zelfstandig en bovendien: consistent presteren. We ontwikkelden nieuwe diensten, zoals De Trainingsstudio, sloten ons aan bij het internationale partnernetwerk PROI en verwelkomden nog meer nationale en internationale klanten.

Trouw aan onze basis

Al 45 jaar bewegen we mee met de tijdsgeest terwijl we trouw blijven aan het gedachtengoed van onze oprichter: durf nieuwsgierig en kritisch te zijn.

Want Wims visie op strategische communicatie heeft, ook anno nu, zeer weinig aan relevantie ingeboet.