Beeldstrategie tijdens crisis: effectief reageren en zelf beeld inzetten
Sijthoff Media en Van Luyken zijn een strategische samenwerking aangegaan. De eerste vrucht van hun partnerschap is de training Beeldstrategie tijdens crisis. Sijthoff Media biedt de inschrijving op Adformatie aan en Van Luyken op De Trainingsstudio.
De bedrijven vullen elkaar goed aan. Sijthoff Media kent als uitgever van nieuws- en vakmedia als geen ander de behoefte aan content op diverse terreinen, waaronder media en communicatie. Van Luyken is onder meer gespecialiseerd in crisiscommunicatie en biedt onder het label De Trainingsstudio diverse communicatietrainingen aan. De effectiviteit is hoog, omdat de trainers met kleine groepen werken en iedere deelnemer individueel feedback geven.
De nieuwe training Beeldstrategie tijdens crisis geeft communicatieprofessionals de handvatten om van beeld een krachtig onderdeel van de crisiscommunicatiestrategie te maken. Een calamiteit veroorzaakt meestal een lawine aan audiovisuele content. Niet alleen journalisten maken reportages en interviews, ook het publiek deelt online filmpjes en foto’s. Al deze content is beeldbepalend.
In de training leren deelnemers hoe zij op beelden van omstanders en nieuwsmedia kunnen reageren, maar ook hoe zij zelf proactief corporate beeld kunnen inzetten om de crisiscommunicatie te versterken. De trainers Bregittha Nuyten en Youssef Eddini verzorgen samen het programma voor groepen van maximaal tien deelnemers. De locatie is Capital C (voormalige Diamantbeurs) in Amsterdam.
Categorieën Nieuws