Geplaatst op

VU Amsterdam

Interim-communicatie

Interne communicatie

De vraag

Zowel medewerkers als leidinggevenden moeten enorm wennen aan de digitale processen voor eindejaargesprekken, veranderingen in arbeidsovereenkomsten, ziektemeldingen, verlofaanvragen enzovoort. De start van e-HRM valt bovendien samen met andere grote veranderingen. De programmamanager schakelt voor de interne communicatie hulp van buiten in.

Het antwoord

Van Luyken heeft vaker met dit bijltje gehakt. Onze adviseur is binnen de kortste keren op stoom. In nauwe samenwerking met de HRM-staf worden de kernboodschappen geformuleerd en passende communicatiemiddelen ontwikkeld. Zij stroomlijnen de interne communicatie over projecten en de decentrale implementatie bij de faculteiten. De e-HRM ambassadeurs krijgen een pakket met presentaties en Q&A’s om de veranderingen bespreekbaar te maken. Buttons en posters zorgen voor zichtbaarheid van de introductie. Op het intranet verschijnt het laatste nieuws over e-HRM, maar ook de uitleg en de checklists voor het gebruik daarvan. De online media worden ondersteund met een mooie, superhandige folder. Minstens zo belangrijk is dat de digitale HRM self services een context krijgen in een HRM-gids voor leidinggevenden.

Het resultaat

Leidinggevenden en medewerkers begrijpen wat er verandert, waarom dat nodig is en hoe zij de nieuwe HRM self services moeten gebruiken. Echter, de inrichting van sommige van deze services is niet naar ieders wens. Dit heeft geleid tot een optimalisatieslag. Ook aan dit project heeft onze adviseur met veel plezier haar bijdrage geleverd.

Categorieën Voor wie werken we nog meer?